Tuesday, June 2, 2009

Jalan² Cari Agas.. Haha..~








Gaya Bebas 1 & 2 (wakaka)
03/06/2009 Isnin - pelan aktiviti untuk berpeleseran ke Penang diteruskan walaupun lewat 2 hari dari tarikh yang dirancang.. 12.30pm jumpa di kedai Jon - kira macam check point la, merangkap port lepak diwaktu senggang.. Jon ni member aku, bukak kedai makan (padahal kedai makan orang tua dia, tapi yela consider kedai dia jgk la kan).. Dia ni dah kawen pon, otak memanjang je 18SX dan mulut memang macam orang tak sekolah.. haha.. Takpe, kita tinggalkan mamat Jon ni dulu.. Berbalik kepada perkara asal, sebelum 12.30 lagi aku dah menapak pergi kedai Jon ni.. Jarak dari rumah aku ke kedai Jon ni tak jauh pon, tak sampai 300 meter.. Sampai je aku kat kedai member aku ni, sepupu aku (Mahadhir - pakai spek, agak bulat) dgn Nazri - bulat jugak, agak lemah gemalai tapi straight ya'll - tengah minum (member sepupu aku, sebaya - 27 dan satu sekolah menengah, aku panggil abg Nazri, sepupu aku pulak aku panggil abg Dhir).. Cuma sorang lagi tak sampai, Syah (yang kurus dlm picture tu la - sebaya sepupu aku jugak, parents dia bukak kedai buku kat kampung aku ni cuma dia ni je aku tak panggil abg Syah, kenapa? ntah aku pon tak tau.. haha)
Sepupu aku cakap Syah kena pegi ambik kat rumah, so lepas diorang habiskan air minum, kami pon gerak pegi ambik Syah ni...

(Perjalanan atas highway terpaksa skip, bukan menarik pon)

1.40pm - Kami sampai kat Jeti Feri, selalu kalau jalan² ke Penang dah memang jadi tabiat dan tebiat orang naik feri dulu, balik baru ikut jambatan.. Dah turun dari jeti kami terus ke destinasi pertama, Batu Ferringhi.. Actually, kami ni tak berapa tau sangat jalan pon.. Macam kami holiday ke Melaka tahun lepas pon tak tau jalan jugak.. Tapi biasa la, gamble sudehh.. Takkan dalam negara sendiri pon nak sesat kan... Hehe.. So kalau nama pon dah gamble, main redah je.. Maka al-kisah ke serata pelusuk alam buana Penang la kami sesat.. Tapi Alhamdulillah, setelah pusing² cari jalan sampai jugak ke Batu Ferringhi, lepak tak lama pon.. Sejam lebih sikit je, lepas makan kami terus gerak ke Gurney.. Kat Gurney kami pusing² kejab, naik Gurney Plaza window shopping + cuci mata lebih kurang, haha.. Pastu terus gerak ke Padang Kota.. Kat Padang Kota pon lepak² sekejab je.. Then pastu kami terus menuju destinasi terakhir yang paling penting - Restoran Kapitan.. Lepas pekena Briyani Kambing dan Susu Badam.. Kami pon bergerak balik dengan badan sengal dan mengantuk.. haha.. - Sebenarnya tujuan aku, sepupu aku, dan member² aku ke Penang ni bukan nak berjalan sangat pon.. Tapi sebab sangap Beriyani Kambing kat Kapitan Lebuh Chulia tu.. hahaha.. Moral - Jangan makan dengan kadar yang kerap, nanti ketagih susah beb.. hahaha :)

5 comments:

SwapNAVY said...

pergh bersantai di penang eik bro...

Jrry said...

haha biasa la.. jalan2 cari pasal.. hehe.. weh bro.. byk btoi ek ni ko gune.. hehehe.

SwapNAVY said...

mane ader beb..2 jer yang kekal...so tapi bukan nama sebenar lah..

Jrry said...

dezrel tu ko jgk kan? merseyside tu?

SwapNAVY said...

biarlah resia..ekekekkekeekeke..