Sunday, May 24, 2009

Season Finale.. End of EPL 08/09..


Tepat 11.00pm waktu Malaysia, kesemua kelab dalam Liga Perdana Inggeris akan melakukan sepak mula perlawanan terakhir bagi musim 2008/2009. Kejuaraan liga telah tertutup sejak dari 2 minggu lepas. Manchester United telah disahkan menjurai liga buat kali yang ke-17. Namun kelab jolokan the Red Devils itu masih ketinggalan 1 piala liga dibelakang Liverpool. Jadi kepada semua penyokong² Manchester United tidak perlulah mendabik dada untuk mengatakan dengan penuh semangat dan berapi-api "Manchester United adalah terbaik diantara kelab² inggeris!".. Kerana sekiranya pasukan the Red Devils menjuarai liga sekali lagi bagi musim depan pon, kita masih seri kejuaraan liga. Dan sekiranya dikira piala Liga, piala Eropah, piala UEFA, Charity Shield, piala FA, dan macam² jenis piala lain pon, Manchester United masih jauh ketinggalan berbanding liverpool dan masih lebih jauh ketinggalan sekiranya diukur sejak dari penubuhan kelab walaupun Manchester United terlebih dahulu wujud. Actually aku bukan sengaja memprovokasi perkara ni, tetapi kerana bengang + meluat dengan gelagat supporter Man Utd ni. Seolah-olah Manchester United adalah kelab inggeris paling terbaik. Sikit² Glory-glory Man Utd.. Mengalahkan orang gila talak.. Haha..
Berbalik kepada topik asal, pada malam ni juga kesemua 20 kelab yang berada dalam carta Barclays Premiere League akan beraksi serentak. No live or delayed game on Astro. Dunno why, crisis of choosing maybe.. Dan malam ni juga adalah farewell appereance bagi Sami Hyypia setelah 10 tahun bersama Liverpool. Hyypia yang dikatakan akan berpindah ke Bayer Laverkusen merupakan defender bagi Liverpool sejak dari zaman Gerrard Houllier lagi. Dan bercakap pasal Gerrard Houllier (LFC Manager 98-2004) Tarikh hari ni merupakan hari bagi Houllier melepaskan jawatan sebagai pengurus Liverpool. Namun, Houllier tetap akan dikenang sebagai salah seorang pengurus terbaik The Reds yang pertama kali membawa Liverpool menjadi Treble Winner pada May 2001..
Malam ini Liverpool akan bertemu Tottenham Hotspurs, walaupun gagal dalam merebut kejuaraan liga (sebenarnya tidak gagal, tapi kurang bernasib baik) namun perlawanan bertemu Spurs malam ini tetap perlu dimenangi. Kata orang, biarlah penutupnya di akhiri dengan bermaruah. Walaupun aku menjangkakan perlawanan malam ini akan sedikit lembab dan layu, aku masih optimis bahawa The Reds akan menang.. Berapa? 3-0 kot.. Hahaha..

Additional :-
1) towards Sami Hyypia - Farewell and goodluck...
2) Gerrard Houllier - Terima Kasih, Your glory is last forever.. Jasamu dikenanglah.. haha..
3) Spurs - padan muka.. hehehe..
4) Newton Heath LYR Supporters - toksah belagak sangat la.. glory² Manshit.. haha nak lawan mai...

p/s: Walaupun 1, 2 & 3 tu mustahil. Tapi no 4 tu possible.. hehe.. :)

5 comments:

SwapNAVY said...

YNWA-wlaupapun still tetap ngan liverpool

Jrry said...

Yup.. next season will be ours bro.. YNWA..

SwapNAVY said...

makesure...berbaloi-baloi....

Jrry said...

yup.. berbaloi punya.. mungkin treble winner buat kali kedua.. haha.. oit bro jadik la follower aku.. hehe..

SwapNAVY said...

huahauahauahuahauhaua..im The Navy people who support my faovrite team YNWA>>>>